18 Ağustos 2008 Pazartesi

John William Carter, nam-ı değer JC

Amcamın bu fotoğraftan haberi yok tabii...
Üstelik netleyememişim bile...

PWA'da fink atar, hahah ben fotoğraf çekiyorum diye gezerken basın ofisindeki bilgisayarda JC'nin çektiği fotoğrafları görmem, fotoğraf konusunda bir süre daha ahkam kesmemem gerektiğini hissettirdi. Ne hissettirmesi, bildiğin yıkıldım. Zaten ahkam kesmekten hazzeden bir insan değilim, kırk yılda bir üzerine çok uğraşmadan az çok yapabildiğim bir iş bulmuşum, biraz övüneyim derken o da yalan oldu.
Neyse, bunun üzerine JC amcamızı birkaç kez dürttüm, rahatsız ettim, ve sonunda çok kolpa bir röportaj yaptım kendisiyle. Oldukça fotoğrafçılıktan uzak aslında, ama 10 dakikada bu kadar oluyor, ne yapalım-amcamızın bota binip onbinlerce sörf fotoğrafı çekmesi gerekiyordu o anda.
JC'nin çektiği fotoğraflarla süslü söz konusu röportaj da na şu işte:


Ayşegülnazcan: Siz de rüzgar sörfü yapıyor musunuz, ya da sörfe ilginiz var mı? Yoksa bu sizin için sadece bir işten mi ibaret?

JC: Rüzgar sörfü yapıyorum sayılmaz, yani öğrendim, yapıyorum ama çok basit düzeyde, pek ilerlemedim. Fotoğraf çekme konusuna gelince, tabii ki bu benim işim ve rüzgar sörfüne ilgim var, ama sanırım fotoğraf çekmiyor olsam oturup sörf seyretmezdim.

Ayşegülnazcan: Peki sadece rüzgar sörfü mü çekiyorsunuz, yoksa başka organizasyonlarda da çekim yapıyor musunuz?

JC: Genelde rüzgar sörfü. Yani 1989'dan beri profesyonel olarak rüzgar sörfü fotoğrafları çekiyorum. Ama onun dışında bazen normal sörf yarışlarında, düğünlerde de çekim yapıyorum, günlük olağan şeyleri çekmeyi seviyorum.

Ayşegülnazcan: PWA'da nasıl fotoğraflar çekiyorsunuz? Hangi teknikleri kullanıyorsunuz?

JC: Her açıdan, her çeşit fotoğraf çekmeye çalışıyorum, kullanabileceğim bütün olanakları kullanıyorum. Bottan, su altından, sörf yelkeninin üzerinden uzaktan kumandayla, helikopterden, her yerden çekiyorum, her çeşit lensi kullanıyorum. Hem websitesi için, hem de organizasyonun kendisi için fotoğraf çekiyorum, ama eğer her açıyı kullanmaz, her yolu denemezsem bütün fotoğraflar aynı olur. Bunu engellemek lazım.

Ayşegülnazcan: Şimdi biraz magazinel bir soru geliyor... Sörfçüler arasında model olarak en sevdiğiniz kim? Yani en güzel pozları hangi sporcu veriyor?

JC:Aslında öyle bir favorim yok, buradaki bütün sörfçüler dünyanın en iyileri, o yüzden hepsini çekiyor olmaktan çok mutluyum. Ama mesela bazı sörfçüler var, Angulo gibi, diğer sörfçülerden daha "acaip" hareketler yapıyorlar, dönerken daha çok havaya kalkıyorlar mesela... Bu tip sporcularla daha farklı pozlar yakalayabiliyorum.


Ayşegülnazcan: Son soru... Şu ana kadar çekmediğiniz neyi fotoğraflamak isterdiniz?

JC: Olimpiyatlar, kesinlikle. Şu anki işime de benziyor ve dünyanın en iyi sporcularını en yüksek performanslarında, limitlerini zorlarlarken çekiyorsunuz. Olimpiyatları çekmeyi gerçekten çok isterdim.



Röportaj burada bitti sayılır ancak ekleyeceğim başka birkaç şey daha var. Öncelikle amcanın diğer fotoğrafları na şurda. Sonra, sorulardan biri aslında kullandığı kamera ve lenslerdi, o ise bunları o anda sıralayamayacağını, ancak istersem maille listesini yollayabileceğini söyledi. Liste daha çok PWA ile seyahat ederken taşıdığı ekipmanla ilgili ama olsun. Buyrunuz:

  • Canon 600 F4L lens: It’s my most used lens for all round windsurf shooting. I use it at Hookipa, Gran Canaria and at most PWA events.
  • Aquatech Flash housing (red): Designed for my 550 EX Flash.
  • Lowepro waist bag: When I am shooting I use this to store spare batteries, memory cars and lens cleaning tissues.
  • Da Kine Camera bag: Great camera bag which takes all my bodies and hard drives when travelling.
  • Ports: All for Aquatech housing for the following lenses17-35, 24-105, fisheye, 28-135mm, 70-200mm.
  • Aquatech housing (Yellow): Good quality housing for water shooting.
  • Battery chargers for EOS 1d mark 2, 40D, 400D and 30D cameras: Have to charge everything every night while I am away.
  • Polarizing filter: For those exotic wide shots with dark sky and puffy white clouds.
  • Manfrotto Fluid head: Essential to have a decent smooth head to go with the tripod.
  • Remote control for mast camera set up: They don’t like this in US customs.
  • Spare batteries for EOS 1d mark 2, 40D, 400D and 30D cameras: I need plenty of spares for long shooting days.
  • Card reader: To download memory cards onto laptop.
  • Memory Cards: I have over 40 gigs of memory cards so can pretty much shoot anything that moves all day if I want to!
  • Canon 550 EX Flash: My friend dropped it and its gone a bit weird ever since.
  • Canon 300 F2.8 is lens: A beautiful sharp lens for general sports and portraits. I used this for all the land shots in Cape Verde this year as the 600 F4 was too tight.
  • Canon 70-200 F2.8 is lens; Good all round lens for portraits, helicopter and general shooting:
  • Canon 15mm fisheye: Funky lens for mast mount shots and wide water shots.
  • Canon 85 F1.8 fixed lens: Great portrait lens.
  • Canon 40D: My all round spare body.
  • Canon EOS 1D mark 2: My main camera for helicopter shoots and land shooting with the 600F4.
  • Canon: 17-35 F2.8 lens: My wide angle zoom for beach shots, landscapes and a good general lens.
  • Sensor cleaning kit: Essential to get those dust spots off the camera sensors while I am away.
  • 1.4 canon converter: To help zoom in a bit tighter with the 600 F4.
  • Sekonic Light meter: Very useful for tricky lighting situations.
  • Pole Camera: For funky freestyle shots.
  • Canon 30D: Goes in my water housing.
  • Mast mount housing (Blue): Takes my Canon 400D and Tokina 10-17 fisheye zoom.
  • Two Quantum battery packs: For shooting prize giving ceremonies and fashion work.
  • Canon 5D: being repaired.
  • Canon 400D
  • 580 EX Flash

Amcam en son Maui'ye giderken 70 kiloluk bagaj ve 25 kiloluk el bagajı götürmüş. "Muhtemelen
yarısına pek ihtiyacım yok ama bütün bu oyuncaklara sahip olmak çok güzel" diye ekliyor kendisi. Ben de kafam 180 derece eğik-evet evet 180 derece eğik, düşünün ne kadar ezik kaldığımı- bakıyorum. Ne yapayım...

Hiç yorum yok: