26 Nisan 2012 Perşembe

Alışma süreci



Analog makina koleksiyonumuzun çığrından çıkmak üzere olduğu şu günlerde (ve hala gördüğüm yerde makina alıyorum, bir çeşit hastalık), hala denememiş olduğum makinalarım var. Problem şu ki, özellikle yeni aldığım makinalar, pek elle ayarlanabilir makinalar değil; dolayısıyla yıllardır SLR kullanan, kompakt dijital makinalarda bile eli ayağına dolanan bir insan için sonuçlar çok sıkıntı verici olabiliyor. Önceden kullanılan analoglara kıyasla, ilk defa ayarlamanın minimum olduğu, ne çekersen bahtına makinalarla çekiyorum ben. Ama buna da alışılacak elbet...



Bir de burada Hema orta format filmleri sadece banyo ediyor, taramıyor. Taranacak yer bulmaya da ben üşeniyorum, o yüzden iğrenç çözünürlükler sebepli şimdiden özür dilerim.

Önce Agfa Isola ile başlayalım. Kendisinin minimumda da olsa bir takım enstantane ve diyafram ayarları mevcut. Sonuçlar ise ilk bakışta şu şekil, bu şekil, lakin bir de tarayıp yüksek çözünürlükle görmek lazım:




Bunun yanında bir de Holga faciası var. Daha doğrusu, filmin üzerine not almadığım ve evde bulduğum için hangi makinadan çıktığını net olarak söyleyemiyorum, lakin fotoğraflar bana HOLGAYIM BEN diyor. Ve ben bu makinayı düzgün kullanmayı bir türlü öğrenemedim...




Son olarak, canımız ciğerimiz Cmena 8m var. Kendisini geçtiğimiz 2 ay çok hırpaladım, o nedenle İzmir'de bıraktım, biraz dinlensin, kendine gelsin diye. Onda da böyle şeyler var:










Hiç yorum yok: